سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چون خواستید از دانش بهره ببرید، بدان عمل کنید و در معانی آن بسیار بیندیشید، تا دلها آن را در برگیرد . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :0
بازدید دیروز :0
کل بازدید :2178
تعداد کل یاداشته ها : 12
103/2/16
12:43 ص

1-همه رسانه ها ساختارمند هستند:رسانه ها با دقت ساختارهای زیرکانه ای ارائه داده که بسیاری از تصمیم گیری ها و نتایج را از عوامل تعیین کننده منعکس می کنند. بیشتر دیدگاه های ما نسبت به واقعیت بر مبنای پیام های رسانه ای است که پیش ساخته هستند، یعنی حاوی نگرش ها، تفسیرها و نتایجی است که تقریبا شکل گرفته است، در نتیجه در زمان تحلیل پیام های رسانه ای باید توجه کنیم که این پیام چگونه شکل گرفته و چگونه واقعیت را بازنمایی می کنند.

2- همه افراد پیام ها را به سختی تفسیر می کنند: کسانی که برنامه تلویزیونی با سایر رسانه ها را مشاهده می کنند، اغلب تجارب مشابه ندارند. هر کسی می تواند پیام را با توجه به سن، فرهنگ، تجربه های زندگی، ارزش ها و باورها به صورت مختلف قبول می کند.

3- رسانه ها منافع تجاری دارند: بیشتر رسانه ها برای سود ایجاد شده اند. تبلیغات بزرگترین منبع درآمد رسانه ها هستند، در نتیجه در برخورد با رسانه ها باید توجه کنیم چه کسی و چرا متن رسانه ای تولید می کند.

4- رسانه ها پیام های ایدئولوژیک و ارزشی دارند: تولید کنندگان پیام های رسانه ای عقاید، ارزش ها و تعصب هایی دارند، در نتیجه بر اینکه چه چیزی و چگونه گفته شود، تاثیر می گذارند. همه پیام های رسانه ای حاوی ارزش ها هستند و لازم است این پیام ها درباره موضوع هایی نظیر ماهیت سبک زندگی، واقعیت مصرف گرایی، نقش زنان، پذیرش اقتدار و... رمزگشایی شود.

5- هر رسانه زبان، تکنیک، اخلاق، باور و اصول هنری خاص خود را دارد: هر رسانه ای معنایی را خلق می کند که به صورتی متفاوت از واژگان، تکنیک ها، سبک ها و باورهای خاصی استفاده می کند. توسعه مهارت های سوادرسانه ای امکان رمزگشایی را برای ما به وجود می آورد. 

6- رسانه ها معانی تجاری دارند: سواد رسانه ای بر آگاهی از پایه های اقتصادی تولیدات رسانه های جمعی مبتنی است. اکثر رسانه ها به دنبال حامیان اقتصادی هستند، در نتیجه مخاطبان را هدف تبلیغات خود قرار می دهند.

7- رسانه ها معانی اجتماعی و سیاسی دارند: تغییر ماهیت زندگی خانوادگی، استفاده از اوقات فراغت و نتایج بحث های سیاسی توسط رسانه ها به وجود می آید. در واقع، رسانه ها تلاش می کنند ارزش ها را به شکل منطقی نمایش دهند. 

8- در رسانه ها شکل و محتوا مرتبط به هم هستند: هر رسانه برنامه و جهت گیری های تکنیکی خاص خود را دارد و واقعیت را به شیوه ای منحصر به فرد رمزگذاری می کند